سئو سایت
- صفحه اصلی
- /
- سئو سایت
سئو سایت چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو، علم بهبود یک وب سایت برای افزایش دید آن، هنگام جستجوی افراد برای محصولات یا خدمات است. هر چه یک وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود، احتمال جذب کاربران نیز افزایش می یابد. وب سایت ها معمولاً در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار گرفته و برای دیده شدن امتیازبندی می شود. هدف فرآیند سئو، افزایش نتایج جستجوی ارگانیک یک کسب و کار و درنتیجه هدایت ترافیک جستجو ارگانیک به سایت است. ترافیک جستجوی ارگانیک معمولاً کیفیت بالایی دارد.
سئو سایت
امروزه حدود 64 درصد از ترافیک ارگانیک از طریق جستجو ساده به دست می آید و فقط حدود 10 درصد آن بواسطه شبکه های اجتماعی می باشد. برای ایجاد استراتژی موفقیت آمیز بازاریابی دیجیتال، لازم است بر موتورهای جستجو تسلط داشته باشید. سئو سایت به تکنیک هایی گفته می شود که بر روی سایت شما، بر اساس استانداردهای گوگل، جهت افزایش امتیاز و در نتیجه افزایش تعداد کاربران و بازدیدکنندگان انجام می شود.
به بیانی ساده تر، با انجام بهینه سازی درست، زمانی که کلمات کلیدی شما توسط افراد مختلف در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو شود، وب سایت شما در صفحه اول نمایش داده شده و افراد زیادی روی آن کلیک خواهند کرد؛ به این ترتیب کسب و کارتان رونق پیدا می کند.
سئو سایت چه اهمیتی دارد؟
بهینه سازی موتور جستجو یک فعالیت بازاریابی ضروری، جهت افزایش ترافیک و در نتیجه بالا بردن درآمد است. این کار اعتماد و اعتبار ایجاد می کند؛ درواقع سایت هایی که رتبه بالایی در SERP دارند، از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و قابل اعتمادترین هستند. برای داشتن رتبه بالاتر، لازم است محتوای مناسبی را در سایت قرار دهید تا تجربه کاربری بهتری به دست آورید.
با داشتن لیستی از کلمات کلیدی برای رتبه بندی و ایجاد محتوا، کاربران اطلاعات مورد نظر خود را پیدا می کنند. به این ترتیب؛ یک سایت با ایجاد محتوای مفید و با کیفیت که برای آن کلمات کلیدی بهینه شده است، رتبه بهتری خواهد داشت. اطمینان از وجود کلمات کلیدی در سرفصل ها، توضیحات متا و بدنه محتوا، رتبه بندی آن عبارات را بهبود می بخشد.
با بهینه ساری صفحات خود برای موتورهای جستجو، به رتبه بندی کلی خود در جستجو کمک می کنید. هدف شما این است که در صفحه اول جستجو باشید تا شاهد افزایش ترافیک سایت خود شوید.
بازاریابی تضمینی و مطمئن با سئو سایت
خدمات سئو تضمینی به مشتریان اطمینان می دهند که می توانند سایت آنها را در صفحه اول رتبه بندی موتورهای جستجو از جمله یاهو، گوگل و بینگ قرار دهند.
خدمات سئو تضمینی چه مواردی را شامل می شود؟
خدمات سئو تضمینی مانند سایر خدمات سئو، موارد زیر را ارائه می دهد:
• خدمات سئو با نتایج
• بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
• بازاریابی ایمیلی
• بررسی سئو سایت
• بهینه سازی وب سایت
• خدمات لینک بیلدینگ
برای بازاریابی تضمینی لازم است از شرکت های متخصص در زمینه سئو قرار کمک بگیرید. سئو اد با استفاده از کادر مجرب خود می تواند رتبه بندی وب سایت شما را به صورت ایمن و مقرون به صرفه با پیروی از بهترین تکنیک ها بهبود بخشد.
هزینه خدمات سئو سایت و قیمت های آن
قیمت خدمات سئو به عوامل مختلفی از جمله اهداف و آژانس سئو بستگی دارد. برای مشاهده دقیق ترین نرخ های سئو می توانید به صفحه خدمات سئو اد مراجعه کنید. دپارتمان خدمات سئو با سابقه ای طولانی در زمینه های مختلف تجربیات و دانش خود را جهت رساندن سایت شما به صفحات اول گوگل و در نتیجه افزایش سئو به کار می گیرد.
خدمات سئو سایت با قرارداد رسمی
امروزه، 55 درصد از کسب و کارها از خدمات حرفه ای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده می کنند. خدمات بهینه سازی موتور جستجو توسط یک آژانس، فریلنسر یا مشاور ارائه می شود که سایت شما را برای سئو بهتر بهینه می کند تا بتوانید ترافیک و درآمد بیشتری را از طریق جستجو جذب نمایید. اکثر طرح های سئو شامل سئو داخلی، خارج از صفحه و سئوی فنی می شوند، اگرچه برخی از آن ها بر حوزه های خاصی مانند سئوی خارج از صفحه نیز تمرکز دارند.
چرا از خدمات سئو استفاده کنیم؟
سرمایه گذاری در خدمات سئو مزایای متعددی دارد و می تواند سایت شما را به بالاترین امتیاز ممکن برساند. به عنوان مثال؛ در زمینه های تخصصی سئو مانند سئوی خارج از صفحه، محلی و فنی کمک کند. همچنین با تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، ساخت لینک و موارد دیگر، وظایف سئو را به خوبی انجام دهد. با دسترسی به نرم افزار برای نظارت بر رتبه بندی، ردیابی بازگشت سرمایه و موارد دیگر، سایت را به صفحات برتر موتورهای جستجو انتقال دهد.
به طور کلی، خدمات یک آژانس SEO به شما کمک می کند تا یک استراتژی سئو سایت را پیاده سازی کرده و همچنین عملکرد جستجوی ارگانیک خود را پیگیری و نظارت کنید.
خدمات سئو برای کدام فاکتورهای رتبه بندی بهینه می شوند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل، از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. مهمترین عوامل این رتبه بندی عبارتند از:
-نمایه بک لینک بر کیفیت و کمیت سایت های خارجی که به سایت شما لینک می دهند، تمرکز دارد.
-محتوای شما که شامل هدف گیری کلمات کلیدی، ادغام کلمات کلیدی، مفید بودن محتوا و موارد دیگر است.
-تجربه کاربری که شامل سرعت صفحه، قابلیت استفاده، سازگاری با موبایل و… می باشد.
برای مثال، یک فریلنسر ممکن است بر روی حوزه های خاصی از سئو مانند سئو خارجی تمرکز کند. در مقایسه، یک مشاور ممکن است در ممیزی SEO تخصص داشته باشد؛ در حالی که یک آژانس برنامه هایی را ارائه می دهد که شامل تمام موارد سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی است.
انواع خدمات سئو ارائه شده چیست؟
موتورهای جستجو مانند Google الگوریتم های متفاوتی را برای رتبه بندی در نظر می گیرند؛ به همین دلیل بسیاری از شرکت های SEO، خدمات تخصصی سئو سایت را ارائه می دهند و به کسب و کارها در صنایع خاص و رقابتی کمک می کنند. چند نمونه از رایج ترین خدمات بازاریابی سئو عبارتند از:
-سئوی محلی
-سئوی تجارت الکترونیک
-سئو صوتی
-ممیزی SEO
در برخی موارد، خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو بر روی حوزه های خاصی از سئو تمرکز می کنند، مانند:
سئو داخلی که بر بهینه سازی های مربوط به وب سایت شما، مانند برچسب های عنوان، محتوا و موارد دیگر تمرکز دارد. سئوی خارج از صفحه که بر بهینه سازی های مربوط به حضور آنلاین شما تمرکز دارد، مانند بک لینک های وب سایت و… سئوی فنی، که بر بهینه سازی های مرتبط با وب سایت شما تمرکز دارد، مانند سرعت صفحه، معماری سایت و موارد دیگر.
چرا به سئو نیاز داریم؟
پس از همه گیری کرونا، میل به خرید آنلاین افزایش یافت، از این رو همه افرادی که فروشگاه های حضوری داشتند، اقدام به ساخت سایت کردند. برای اینکه یک سایت بتواند در موتورهای جستجو دیده شود، نیاز به بهینه سازی دارد. سئو قابلیت جستجو و دید کلی یک وب سایت را بهبود می بخشد و بادوام ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درک و رسیدن به مشتریان است. در ادامه با ما همراه شوید تا مهم ترین دلایل نیاز به سئو را بررسی کنیم.
1. جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است
جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وب سایت در اکثر کسب و کارها به شمار می آید. همانطور که بازاریابان می دانند، گوگل نسبت به رقبایی مانند Yahoo، Bing، Baidu، Yandex، DuckDuckGo و بسیاری دیگر، بخش بزرگ تری از بازار جستجو را در اختیار دارد. گوگل، به عنوان پربازدیدترین وب سایت در جهان با بیش از 1 میلیارد کاربر، محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل در سراسر جهان است. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و بیش از 2 میلیارد نفر حداقل یک بار در ماه به آن دسترسی دارند. قابل مشاهده بودن به عنوان یک منبع قابل اعتماد توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه به نفع یک برند است.
2. سئو سایت باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود
هدف سئو، ایجاد یک پایه قوی برای یک وب سایت، با تجربه کاربری تمیز و موثر است که به لطف اعتماد و اعتبار برند و ویژگی های دیجیتال آن، به راحتی در موتور جستجو دیده شود. عناصر بسیاری در ایجاد قدرت در مورد موتورهای جستجو مانند گوگل نقش دارند.
تثبیت نام تجاری نیازمند صبر، تلاش، تعهد و مهم تر از همه بهینه سازی سایت می باشد. برای این کار لازم است، محصول یا خدمات شما با کیفیت باشد.
3. سئو خوب به معنای تجربه کاربری بهتر است
تجربه کاربری مهم ترین موضوع در سئو و بهینه سازی به حساب می آید. همه افراد خواهان رتبه بندی ارگانیک و درنتیجه بیشترین مقدار دیده شدن هستند. گوگل تجربه کاربری خوب یا نامطلوب را تفسیر می کند. درواقع این موتور جستجو سعی دارد اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن هستند را با کلیک کمتر و به صورت سریع و آسان در اختیارشان قرار دهد.
4. سئو محلی به معنای افزایش تعامل، ترافیک و تبدیل است
با افزایش ترافیک به وسیله گوشی موبایل، جستجوی محلی به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. هدف سئو محلی بهینه سازی ویژگی های دیجیتال شما برای یک محدوده خاص است، بنابراین افراد می توانند به سرعت و به راحتی شما را پیدا کنند.
بهینه سازی های محلی بر محله ها، شهرک ها، شهرها، مناطق و حتی ایالت های خاص تمرکز می کنند تا یک رسانه مناسب برای پیام رسانی یک برند در سطح محلی ایجاد نمایند. متخصصان سئو این کار را با بهینه سازی وب سایت، برند و محتوا آن، از جمله نقل قول های محلی، بک لینک ها و همچنین فهرست های منطقه ای که به بخش تجاری و مکان یک برند خاص تعلق دارد، انجام می دهند.
5. سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است
سئو سایت یکی از مقرون به صرفه ترین روش های کسب امتیاز در موتورهای جستجو به حساب می آید که تاثیر آن در بازه زمانی طولانی قابل مشاهده است.
مراحل سئو وب سایت
برای اینکه بتوانید بهینه سازی سایت را به روشی اصولی انجام دهید، بهتر است با اصطلاحات زیر آشنا شوید.
1. سئوی تکنیکال (Technical SEO)
سئو فنی و یا تکنیکال یک مرحله بسیار مهمی در فرآیند سئو به حساب می آید. اگر در سئوی فنی شما مشکلاتی ایجاد شود، به احتمال زیاد تلاش های سئوی شما بی نتیجه خواهد شد. سئوی تکنیکال به فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای خزیدن و نمایه سازی اشاره دارد. با سئوی فنی، می توانید به موتورهای جستجو کمک نمایید تا بدون هیچ مشکلی به وب سایتتان دسترسی پیدا کنند، بخزند و تمام قسمت های سایت را تفسیر و فهرست کنند.
درواقع هدف اصلی سئو فنی بهینه سازی زیرساخت یک وب سایت است. این بهینه سازی تمام جنبه های فنی وب سایت شما را که بر سئو تأثیر می گذارد، از میزبانی و سرعت سایت گرفته تا نقشه های سایت XML و تگ های متا را پوشش می دهد. سئوی فنی به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که کیفیت وب سایت شما را بررسی کنند. بهتر است بدانید که گوگل صفحات را خزیده، فهرست بندی کرده و سپس رتبه بندی می کند. سئوی فنی خوب تضمین می نماید که هر سه مرحله با دقت انجام می شوند. بهتر است بدانید که بدون خزیدن و ایندکس شدن مناسب، نمی توانید رتبه بالایی به دست آورید.
سه عنصر سئو سایت تکنیکال خوب عبارتند از خزیدن، عملکرد و فهرست بندی.
خزیدن به چه مواردی اشاره دارد؟
-جاوا اسکریپت
-لینک های خوب
-ساختار سایت
-تغییر مسیرها
-خطاهای سرور
چه مواردی در عملکرد سایت مهم است؟
-سرعت سایت
-AMP
-طراحی تعاملی
فهرست بندی بر چه اساسی انجام می شود؟
-لینک سازی داخلی
-نقشه های سایت
-مشکلات محتوای تکراری
چرا سئو فنی مهم است؟
سئوی فنی بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند تا وب سایتی بسازید که موتورهای جستجو به راحتی آن را درک کنند. اگر یک موتور جستجو بتواند صفحات وب شما را به درستی خزیده، فهرست بندی و ایندکس نماید، شانس شما در رتبه بندی نتایج جستجو افزایش پیدا می کند.
2. سئوی درون صفحه ( On Page SEO)
سئو داخلی به بهینه سازی صفحات وب برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو و کسب ترافیک ارگانیک اشاره دارد. علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت بالا، سئوی درون صفحه شامل بهینه سازی سرفصل ها، تگ های HTML (عنوان، متا، و هدر) و تصاویر شما می شود. همچنین به این معنی است که مطمئن شوید وب سایت شما دارای سطح بالایی از تخصص، اعتبار و اعتماد است.
روش های سئوی درون صفحه
محتوای منحصر به فرد و بهینه بنویسید
یکی از مهم ترین مراحل سئو سایت داخلی، ایجاد محتوایی با کیفیت بالا است که با هدف جستجوی خوانندگان مطابقت داشته باشد. با انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی جهت پیدا کردن موضوعات مربوطه و کلمات کلیدی هدف شروع کنید.
کلمات کلیدی هدف را به صورت استراتژیک و دقیق قرار دهید
پس از انتخاب کلمه کلیدی، آن را در طول محتوای خود قرار دهید. گوگل با اسکن محتوای شما، موضوع صفحه تان را مشخص می کند، همچنین کاربران نیز به احتمال زیاد این کار را انجام خواهند داد. بنابراین باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موارد زیر قرار دهید:
H1- (عنوان اول)
-پاراگراف اول
-سرفصل های فرعی (H2s، H3s و غیره)
این موارد به گوگل کمک می کند تا زمینه موضوع صفحه شما را به دست آورد و کاربران می توانند به سرعت تشخیص دهند که آیا صفحه با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد یا خیر.
بهینه سازی برچسب های عنوان
تگ های عنوان تکه هایی از کد HTML هستند که نشان می دهند عنوان یک صفحه در مورد چه چیزی است. علاوه بر این، برچسب های عنوان یک عامل رتبه بندی هستند و می توانند بر تصمیم کاربر برای کلیک کردن روی یک صفحه تأثیر بگذارد.
در زیر نکات مهم برای نوشتن برچسب عنوان آورده شده است:
مختصرنویسی: برچسب های عنوان را بین 50 تا 60 کاراکتر بنویسید.
نوشتن کلمه کلیدی در قسمت های مختلف محتوا: این به گوگل و کاربران کمک می کند تا از موضوع محتوا شما آگاه شوند.
یونیک و منحصر به فرد: از تگ های عنوان تکراری خودداری کنید تا هدف هر صفحه برای Google واضح باشد.
URL ها را بهینه کنید
گوگل در اکثر موارد به کار بردن URL های ساده را توصیه می نماید. درواقع بهتر است برای سئو سایت از کلمات مرتبط با محتوای خود استفاده نمایید. به عنوان مثال استفاده از کلمه کلیدی در URL روش خوبی برای اطمینان از مطابقت URL شما با موضوع محتوا است.
لینک های داخلی اضافه کنید
لینک های داخلی پیوندهایی هستند که به صفحات مختلف در یک سایت اشاره دارند. این لینک ها با کمک به موتورهای جستجو تاثیر زیادی بر سایت دارند، به کمک آن ها موتورهای جستجو، ساختار سایت شما و همچنین چگونگی ارتباط صفحات با یکدیگر را درک می کنند.
همچنین به خزنده های گوگل اجازه می دهند تا صفحات جدید را کشف کرده و ایندکس کنند. درواقع آنها به گوگل سیگنال می دهند که صفحه پیوند داده شده با ارزش است. پیوندهای داخلی به کاربران و بازدیدکنندگان کمک می کنند تا بتوانند در صفحات وب سایت شما حرکت نمایند (درواقع آنها را برای مدت طولانی تری در سایتتان نگه می دارند)
لینک های خارجی اضافه کنید
پیوند های خارجی به لینک هایی گفته می شود که به سایت های دیگر اشاره دارند. پیوندهای خارجی مهم هستند، زیرا باعث افزایش تجربه کاربر و ایجاد اعتماد بین مخاطبان می شوند.
گوگل افزودن لینک به منابع معتبر خارجی را روشی عالی برای ارائه تجربه کاربری به حساب می آورد. بنابراین، مطمئن شوید که پیوندهایی به وب سایت های معتبر و قابل اعتماد، در محتوای خود قرار داده اید.
بهینه سازی تصاویر
برای اینکه شانس خود را در رتبه بندی موتورهای جستجو افزایش دهید، تصاویری را در محتوا قرار دهید. این روش، یک راه فوق العاده جهت جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما می باشد. همچنین برای شروع بهینه سازی تصاویر، لازم است از متن جایگزین توصیفی برای آنها استفاده کنید.
چرا سئو سایت درون صفحه مهم است؟
این بهینه سازی به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما و محتوای آن را درک نمایند. همچنین موتورهای جستجو از کلمات کلیدی و سایر عناصر سئوی درون صفحه استفاده می کنند تا بررسی نمایند که آیا یک صفحه با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر. اگر صفحه وب سایت شما مفید و مرتبط باشد، گوگل آن را در لیست کاربران و صفحات برتر قرار می دهد. به عبارت دیگر، گوگل هنگام رتبه بندی صفحات به سیگنال های سئوی درون صفحه توجه می کند.
الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر است اما تنها موردی که هیچ گاه تغییر نمی کند، اهمیت به تجربه کاربر است که همیشه در اولویت بوده است. به این ترتیب تولید محتوای با ارزش که بتواند با هدف کاربر مطابقت داشته باشد، مهم ترین گزینه خواهد بود.
3. سئوی خارج صفحه (off Page SEO)
سئو خارج از صفحه به تمام فعالیت هایی اطلاق می شود که برای بالا بردن رتبه یک صفحه در موتورهای جستجو انجام می دهید. درواقع سئو خارج از صفحه به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می شود تا بر رتبه بندی سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تأثیر بگذارد. بهینه سازی برای عوامل رتبه بندی خارج از سایت شامل، بهبود درک موتور جستجو و کاربر، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت و… است. این کار توسط سایر مکان های معتبر در اینترنت (صفحات، سایت ها، افراد و غیره) انجام می شود که به وب سایت شما پیوند می دهند یا آن را تبلیغ کرده و به طور مؤثر کیفیت محتوای شما را تضمین می کنند.
چرا سئوی خارج از صفحه مهم است؟
در حالی که الگوریتمهای جستجو و فاکتورهای رتبه بندی دائماً در حال تغییر هستند، مرتبط و قابل اعتماد بودن و اعتباری که سئوی خارج از صفحه برای یک وب سایت فراهم می کند، همچنان نقش مهمی در رتبه بندی دارد.
لینک ها و سئو سایت خارج از صفحه
بک لینک مهم ترین مورد در سئوی خارج از صفحه است. موتورهای جستجو از بک لینک ها به عنوان نشانه هایی از کیفیت محتوای لینک شده استفاده می کنند، بنابراین سایتی که دارای بک لینک های با ارزش است، معمولاً رتبه بهتری نسبت به یک سایت مشابه با بک لینک های کمتر دارد.
سئوی خارج از سایت غیر مرتبط با لینک
در حالی که کسب لینک از وب سایت های خارجی متداول ترین استراتژی سئوی خارج از صفحه است، تقریباً هر فعالیتی که خارج از وب سایت شما انجام می شود و به بهبود موقعیت رتبه بندی جستجوی شما کمک می کند، جزئی از سئو خارج از صفحه در نظر گرفته شود.
SEO کلاه سفید و کلاه سیاه
زمانی که می خواهید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، با اصطلاحات رایجی مانند سئو کلاه سفید و کلاه سیاه آشنا خواهید شد. سئو کلاه سفید در تضاد با سئو کلاه سیاه است که در آن کاربر سعی می کند با استفاده از روش های فریبنده در موتورهای جستجو، رتبه بالاتری کسب کند. توصیه می شود همیشه از روش های سئو کلاه سفید استفاده کنید، زیرا روش های سئو کلاه سیاه می تواند منجر به حذف وب سایت از نتایج موتورهای جستجو شود.
سئو کلاه سفید
راه های زیادی برای تبلیغ وب سایت وجود دارد، یکی از استراتژی های مهم و اصولی، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید است. با یادگیری در مورد سئو کلاه سفید، می توانید مطمئن شوید که از بهترین استراتژی بازاریابی اینترنتی ممکن، برای سازمان خود استفاده کرده اید. سئو کلاه سفید اصطلاحی است که شیوه های بازاریابی اینترنتی را توصیف می کند که توسط موتورهای جستجو تایید شده است. هدف یک استراتژی سئو یا بهینه سازی موتور جستجو این است که یک وب سایت در نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شود.
چند نمونه از استراتژی های سئو سایت کلاه سفید عبارتند از:
-بهینه سازی صفحات سایت بر اساس کلمات کلیدی خاص
-ایجاد محتوای با کیفیت بالا
-بهبود سرعت وب سایت
-استفاده از متا تگ های توصیفی
-بهبود ناوبری سایت
-سازگاری با تلفن همراه
-شبکه سازی برای به دست آوردن بک لینک
چرا تکنیک های سئو کلاه سفید برای ما مهم هستند؟
استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید به چند دلیل مهم است، از جمله:
در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود
در اکثر موتورهای جستجو، دو نوع نتیجه وجود دارد: پولی و ارگانیک. نتایج پولی تبلیغاتی هستند که در بالای صفحه نتایج دیده می شوند، در حالی که نتایج ارگانیک وب سایت هایی هستند که به طور طبیعی بر اساس معیارهای داخلی موتور جستجو ظاهر می شوند. بیشتر ترافیک متعلق به وب سایت هایی است که در صفحه اول نتایج جستجو وجود دارند. بنابراین، بازاریابان اینترنتی می خواهند وب سایتشان تا حد امکان در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر شود تا بتوانند بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند.
در فهرست موتورهای جستجو دیده می شوند
موتورهای جستجو یکی از راه های اصلی برای کشف اطلاعات افراد هستند. برای اکثر مشاغل مهم است که در موتورهای جستجو حضور داشته باشند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب نمایند. استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو همچنان وب سایت شما را در نتایج جستجوی خود فهرست می کنند. برخی از موتورهای جستجو، زمانی که روش های سئو کلاه سیاه را تشخیص می دهند، ممکن است یک ممنوعیت موقت یا دائمی برای آن URL ایجاد کنند.
سئو کلاه سیاه
سئو سایت به روش کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو، از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتور جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود. اصطلاح «کلاه سیاه» از فیلم های وسترن سرچشمه گرفته است تا «آدم های بد» را از «آدم های خوب» که از کلاه سفید استفاده میکردند، متمایز کند.
بر خلاف سئوی کلاه سفید که هدف آن به نفع بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو است، سئو کلاه سیاه صرفاً موتورهای جستجو را هدف قرار می دهد و اغلب کاربران را به طور کامل نادیده می گیرد.
روش های سئو کلاه سیاه که هیچگاه نباید از آن ها استفاده شود، عبارتند از:
پر کردن کلمه کلیدی
پر کردن کلمات کلیدی شکلی از هرزنامه است که شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خاص به منظور دستکاری موتور جستجو، برای رتبه بندی یک صفحه برای آن عبارات است.
پر کردن کلمات کلیدی متا
قرار دادن غیرطبیعی کلمات کلیدی در متا تگ های صفحه وب، عناوین صفحه، یا متن لنگر بک لینک، برای افزایش ترافیک، کلاه سیاه محسوب شده و منجربه جریمه می شود.
انتشار محتوای کپی
در زمان های گذشته، کپی کردن محتوا از سایت های دیگر توسط موتورهای جستجو غیرقابل شناسایی بود، اما در حال حاضر، گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم هایی در اختیار دارند که نه تنها محتوای تکراری را تشخیص می دهند، بلکه امتیاز سایت ها را پایین می آورند.
برخی از تکنیک های بهینه سازی سایت به اختصار
برای اینکه بتوانید سایت خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به صفحه اول موتورهای جستجو انتقال دهید، بایستی تکنیک های سئو سایت را که در زیر آورده شده است، به کار ببرید.
1. خرید هاست پر سرعت
2. بهینه سازی سرعت سایت
3. استفاده از کلمات کلیدی مهم و ترند شده
4. به روزرسانی پست های قدیمی
5. استفاده از برچسب توضیحات مرتبط و عنوان های جذاب
6. بررسی محتوای رقبا و استفاده از کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای آن ها
7. بهینه سازی محتوا جهت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
8. لینک سازی به سایت های خارجی و معتبر
9. به کار بردن متن جایگزین برای تصاویر
10. اضافه کردن کنسول جست و جوی گوگل برای بررسی سرعت و تعداد بازدیدکنندگان
مهمترین عوامل موفقیت در سئو وب سایت
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تعیین می کند که وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل چه رتبه ای دارد. یک استراتژی سئو موفق، یک راه قدرتمند برای افزایش دید شرکت شما به صورت آنلاین، جذب مشتریان جدید و رشد کسب و کار شما در عین افزایش سود است.
قرار گرفتن سایت شما در صفحات برتر گوگل بسیار مهم می باشد. تقریباً یک سوم مصرف کنندگان آنلاین در جهان از اینترنت برای جستجوی یک تجارت محلی روزانه استفاده می کنند.
در زیر ده فاکتور مهم برای موفقیت در سئو را آورده ایم که این موارد باعث افزایش ترافیک وب سایت شما، دستیابی به مشتریان جدید و افزایش سرمایه می شود.
محتوای با کیفیت بالا
اولین عامل موفقیت در سئو سایت، محتوای با کیفیت می باشد؛ به همین دلیل لازم است محتوای شما همیشه سبز باشد. محتوا سبز به محتوایی گفته می شود که در هر زمان مفید بوده و درمورد رویداد یا روز خاصی نوشته نشده است.
سئو درون صفحه
مرحله بعدی سئو داخلی است؛ این گزینه به هر چیزی که تحت کنترل شما در وب سایت می باشد، اشاره دارد. توضیحات متا، متن جایگزین برای تصاویر، قرار دادن کلیدواژه استراتژیک و… برای رسیدن به جایگاه برتر در SERP، تاثیر زیادی دارند.
کلمات کلیدی موثر
سومین عامل موفقیت سئو، کلمات کلیدی موثر است. این کلمات می تواند هر چیزی باشد، از یک کلمه واحد مانند “تناسب اندام” تا عبارات پیچیده مانند “اجاره تجهیزات تناسب اندام در تهران”
بسته به محصول یا خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد، مؤثرترین کلمات کلیدی را شناسایی کرده و از آنها برای شکل دادن به محتوای وب سایت خود استفاده کنید و در نهایت ترافیک مرتبط و ارگانیک را به سایت خود افزایش دهید.
لینک های مفید
یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر سئو سایت شما تأثیر بگذارد، لینک های داخلی در صفحات مختلف وب سایتتان است. لینک های داخلی، پیوندهایی در یکی از صفحات سایت شما هستند که به صفحه وب یا منبع دیگری در سایت شما، مانند تصویر، ویدیو و… اشاره می نمایند. این نوع پیوند به بازدیدکنندگان سایت شما اجازه می دهد تا به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند. پیوندهای داخلی همچنین به گوگل اجازه می دهند تا ساختار وب سایت شما را درک نمایند.
امنیت سایت
اگر وب سایت شما امنیت لازم را نداشته باشد، سئو سایتتان آسیب می بیند. درواقع درصورتی که سایت شما HTTPS در URL نداشته باشد، نه تنها گوگل به شما امتیاز پایین تری می دهد، بلکه بازدیدکنندگان سایت نیز بلافاصله پس از ورود، اقدام به خارج شدن از سایت خواهند کرد. بازدیدکنندگان سایت باید ببینند که سایت شما ایمن و قابل اعتماد است و به این ترتیب افزودن HTTPS در URL سریع ترین و ساده ترین راه، برای اطمینان از امنیت خواهد بود.
قابلیت خزیدن
خزیدن در قسمت سئو فنی قرار می گیرد و به تمام روش هایی که گوگل می تواند در صفحات وب سایت شما بخزد و فهرستی تهیه کند، اشاره دارد.
سرعت بارگذاری
سرعت سایت یکی از مهم ترین عواملی است که در راه اندازی سایت، باید در نظر گرفت؛ به طوری که گوگل آن را به یک فاکتور رتبه بندی تبدیل کرده است. در طول سال ها، گوگل مجموعه ای از ابزارها را برای مدیران وب سایت و توسعه دهندگان، جهت بهبود سرعت بارگذاری وب سایت ها در اختیارشان قرار داده است. یکی از این ابزارها برای سئو سایت Google Lighthouse است که ابزاری خودکار برای اندازه گیری کیفیت صفحات وب می باشد.
در اولین قدم، به Google PageSpeed Insights بروید و URL خود را در کادر خالی نزدیک بالای صفحه قرار دهید. گوگل به شما نشان می دهد که سرعت وب سایت شما در تلفن همراه و دسکتاپ چقدر است و در عین حال دستورالعمل هایی را برای رفع کندی بارگذاری صفحه ارائه می دهد.
تعامل کاربر
روش های مختلفی برای بهبود تعامل در وب سایت وجود دارد، یک نقطه شروع ساده برای افزایش تعامل کاربر در سایت، گنجاندن محتوای ویدیویی بیشتر است. پردازش ویدیو برای بازدیدکنندگان سایت آسان تر بوده و می تواند آنها را تشویق کند تا بیشتر در صفحات سایتتان بمانند.
مرجع سایت
اعتبار دامنه وب سایت شما بر رتبه سایتتان تأثیر می گذارد، به همین دلیل نباید نادیده گرفته شود. اعتبار دامنه به گوگل ثابت می کند که وب سایت شما معتبر است؛ زیرا وب سایت های معتبر زیادی به سایت شما لینک می دهند. بک لینک ها تنها یکی از راه های بهبود اعتبار سایت هستند.
سازگاری با موبایل
با توجه به اینکه تقریباً نیمی از خریداران آنلاین از تلفن همراه خود به عنوان اولین نقطه تماس، برای شروع جستجو استفاده می کنند، به همین دلیل سازگاری با موبایل، عامل اصلی سئو سایت است. وب سایت هایی که سازگار با موبایل هستند، در نتایج جستجوی تلفن همراه از سایت های دیگر پیشی می گیرند.
برای اینکه ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، مشتریان جدید را جذب کرده و در عین حال سود خود را افزایش دهید، لازم است 10 مورد گفته شده در بالا را انجام دهید تا بتوانید سایت خود را در صفحات برتر گوگل مشاهده نمایید.
اگر می خواهید یک متخصص سئو به تیمتان بپیوندد و به شما کمک کند تا وب سایتتان را در بهترین وضعیت ممکن برای سئو قرار دهید، با ما تماس بگیرید.
۲۰کلید اساسی در سئو در کوتاه ترین زمان
از آن جایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو دائم در حال به روزرسانی و تغییر هستند، بهتر است با تکنیک های جدید آن آشنا شوید. اجرای این روش ها در سایت، شانس رتبه بندی را بهبود می بخشد و در عین حال در برابر تغییرات اجتناب ناپذیر گوگل، از سایتتان محافظت می کند.
نکات سئو درون صفحه
اگر در زمینه سئو تازه کار هستید یا به دنبال ایجاد تغییرات سریع و تاثیرگذار می باشید، روی تکنیک های سئوی درون صفحه تمرکز کنید.
1. کلمات کلیدی لانگ تیل (Long tail) را هدف قرار دهید
کلمات کلیدی لانگ تیل، طولانی تر و خاص تر از کلمات کلیدی معمولی هستند. آنها معمولا حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه تر دارند و در نتیجه سریع تر به صفحه اول موتورهای جستجو می رسند.
2. از کلمات کلیدی، در متن جایگزین تصاویر استفاده کنید
متن جایگزین، توضیح کوتاهی از یک تصویر بوده و یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل به شمار می آیند. خزنده های موتورهای جستجو از متن جایگزین استفاده می کنند تا یک تصویر را به درستی ایندکس نمایند.
3. از کلمات کلیدی در هدرها استفاده کنید
وقتی کلمات کلیدی را در هدرها قرار می دهید، به موتورهای جستجو و کاربران سیگنال می دهید که هدف از محتوای شما چه چیزی است.
4. سئو سایت و تمرکز بر UX عالی (تجربه کاربری)
گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت شما فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد، یکی از آنها زمان ماندگاری در صفحه است. اگر کاربران در عرض چند ثانیه پس از کلیک بر سایت شما از آن خارج شوند، به Google نشان می دهد که محتوای شما ضعیف است (درواقع نرخ پرش افزایش می یابد). یکی از مواردی که بر زمان ماندگاری و نرخ پرش تأثیر می گذارد، زمان بارگذاری صفحه است.
5. از لینک های داخلی استفاده کنید
همان طور که گفته شد، گوگل زمان صرف شده در صفحه را هنگام رتبه بندی وب سایت شما در نظر می گیرد. دومین معیار مشابه، زمان صرف شده در کل وب سایت شما است. هر چه کاربر زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کند، به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که محتوای شما با کیفیت و مرتبط است. بیش از 80 درصد از سئوکاران معتقدند که هر پست وبلاگ باید حداقل 2 تا 5 پیوند داخلی داشته باشد.
6. استفاده از کلمات کلیدی به تعداد مناسب
هنگامی که یک کلمه کلیدی به تعداد زیادی در یک صفحه ظاهر می شود، صفحه توسط ربات های خزنده گوگل به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شود. این بر رتبه بندی تأثیر منفی خواهد گذاشت. ساده ترین راه برای جلوگیری از این امر نگه داشتن تراکم کلمات کلیدی تا 2 است. این مورد برای کلمه کلیدی اصلی و همچنین کلمات کلیدی که به موضوع شما مرتبط هستند، صدق می کند.
7. پرهیز از محتوای تکراری
محتوای تکراری بلوک های محتوایی است که با محتوای دیگر در سایت یا در سراسر اینترنت مطابقت دارد و یا مشابه آن است. اگر می خواهید توسط گوگل جریمه نشوید، به هیچ عنوان از سایت های دیگر کپی نکنید.
نکات فنی و خارج صفحه سئو
در سئو سایت لازم است بهینه سازی فنی نیز به درستی انجام شود تا سایت شما بالاترین امتیاز را در موتورهای جستجو کسب کند. در زیر موارد مهم سئو تکنیکال آورده شده است.
1. بک لینک های اسپم را حذف کنید
در سال 2021، گوگل به روزرسانی الگوریتم دیگری را ارائه کرد که بک لینک های بد را هدف قرار داده و ارزش آنها را کاهش داد. بهتر است تمام درخواست های بک لینک مانند منابع محتوا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تأثیر منفی بر سایت شما نخواهد داشت.
2. نام تجاری خود را بسازید
از اواخر دهه 2000، گوگل به طور فزاینده ای بر برندها تاکید دارد. زمانی که یک نام تجاری به طور مداوم در تمام پلتفرم های آن ها نمایش داده می شود، درآمد می تواند تا ۲۳ درصد افزایش یابد.
3. از پیوندهای خارجی مناسبی استفاده کنید
بک لینک ها تاثیر فراوانی در سئو وب سایت دارند، از این رو بهتر است از پیوندهای معتبرتری استفاده کنید تا رتبه بالاتری داشته باشید.
4. سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید
در وهله اول لازم است از یک هاست پر سرعت استفاده کنید تا سرعت بارگذاری بالا رفته و در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد.
5. سایت خود را ایمن کنید
بهتر است برای افزایش اعتماد کاربر و ربات موتورهای جستجو، سایت خود را ایمن کنید. استفاده از اس اس ال، یکی از بهترین راه های ممکن برای افزایش سئو سایت به حساب می آید.
6. سایت خود را رسپانسیو کنید
از آن جایی که مفاهیم طراحی سایت با گذشت زمان تغییر کرده و انتظار کاربران آنلاین بیشتر می شود، به همین دلیل لازم است، سایتی خلاقانه طراحی کنید، به طوری که مورد پسند الگوریتم گوگل باشد. امروزه اکثر کاربران از گوشی های موبایل برای مرور وبلاگ و سایت استفاده می کنند، از این رو سایت شما بایستی بدون هیچ گونه مشکل، بارگذاری شود.
7. به وسیله شبکه های اجتماعی، بازاریابی کنید
یکی از موثرترین تکنیک های سئو، تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. شما با این کار می توانید بازدید خود را افزایش دهید.
8. از سئو محلی استفاده کنید
آپدیت جدید گوگل نشان می دهد که با فعال سازی جستجوی محلی و بهینه کردن سایت، می توانید رتبه خود را افزایش دهید.
9. محتوای با کیفیت و طولانی بنویسید
اگر بخواهید نسبت به رقبای خود بهتر عمل کنید، لازم است محتوای جامع و کاملی پست کنید.
10. در محتوای خود از ویدئو استفاده کنید
برای بهینه سازی سایت و محتوا، بهتر است از ویدئو و تصاویر مرتبطی استفاده کنید. در این صورت می توانید با جذب کاربران، آن ها را برای مدت طولانی تری در سایتتان نگه دارید.
11. از قالب های بهینه سازی شده و قابل سفارشی استفاده کنید
برای اینکه سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد، لازم است از قالب های جذاب استفاده کنید. برخی قالب ها ویژگی سفارشی سازی دارند و شما به راحتی می توانید مطابق سلیقه خود سایتتان را طراحی کنید.
12. محتواهای خود را به صورت منظم در سایت قرار دهید
گوگل به نظم سایت اهمیت می دهد، از این رو سایت هایی که محتوای خود را در ساعات مشخص و روزهای خاصی پست می کنند، امتیاز بیشتری می دهد و خزنده ها در همان ساعات، سایت را ایندکس می کنند.
13. در نوشتن محتوا از کلماتی استفاده کنید که افراد را تشویق به کلیک کند
همان طور که می دانید توضیحات متا برای جذب کاربران بسیار مهم است. از این رو در نوشتن توضیحات متا, عنوان ها و در حالت کلی در نوشتن محتوا دقت فراوانی داشته باشید، به این صورت نرخ پرش به صفر رسیده و سئو سایت شما افزایش می یابد.