سایت آماده دیجیتال

بهینه کردن گوگل بیزینس و راه کارهای آن

Optimizing-Google-Business-and-its-solutions-min

بهینه کردن گوگل بیزینس و راه کارهای آن

در دنیای پیشرفته‌ امروز که همه چیز به سرعت در حال تغییر و مجازی شدن است، داشتن وب‌سایت برای هر کسب و کاری از ملزومات به شمار می‌رود. در اختیار داشتن یک سایت می‌تواند شما را به جهان معرفی کرده و به رشد مجموعه شما سرعت بیشتری دهد. اما برای افرادی که قصد راه‌اندازی وب‌سایت را دارند، همواره این سوال پیش می‌آید که چه کارهایی باید برای سایت خود انجام دهند تا مورد توجه گوگل قرار بگیرد و امکان نمایش آن در صفحه اول وجود داشته باشد.

از طرفی راه‌اندازی و سئو سایت می‌تواند افراد را با مشکلات مختلفی روبه‌رو کند. در این قسمت قصد داریم به بررسی بهینه کردن گوگل بیزینس و راه کارهای آن پرداخته و اطلاعات جامعی در این مورد در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که قصد راه‌اندازی وب‌سایت و یا سفارش سئو را برای آن دارید، تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

گوگل مای بیزینس (Google My Business) چیست؟

گوگل مای بیزینس پلتفرمی است که گوگل تجارب خود را پالایش می‌کند و این پلتفرم در راستای نیازهای کاربران به صورت مداوم در حال به روزرسانی است. در صورتی که تمایل دارید کسب‌وکار شما دیده شود، بایستی نسبت به ساخت یک اکانت Google My Business اقدام کرده و آن را بهینه‌سازی نمایید. گوگل مای بیزینس ابزار رایگانی است که برای کمک به کسب‌وکارها طراحی شده تا آن‌ها امکان حضور آنلاین در سراسر پلتفرم گوگل را داشته باشند.

به طور کلی می‌توان گفت که ترکیبی از اطلاعات تجاری ثبت شده در یک موتور جستجو و یک پروفایل اجتماعی، یک اکانت گوگل مای بیزینس را تشکیل می‌دهند. صاحبان کسب و کار بایستی مالکیت خود را از طریق گوگل مای بیزینس لیستینگ ثبت کرده و اطلاعات مهم خود را در آن قرار دهند.
پروفایل گوگل مای بیزینس نیز مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به افراد فرصت پست گذاشتن را می‌دهد. البته پست‌ها به صورت دائم نبوده و پس از هفت روز پاک خواهند شد.

روش های بهینه کردن گوگل بیزینس

همانطور که اشاره شد، گوگل بیزینس ابزاری رایگان است که به شما اجازه ایجاد، مدیریت و بهینه‌سازی پروفایل‌تان را موسوم به Google Business Profile می‌دهد. این ابزار باعث می‌شود تا جذب مشتریان جدید از طریق سئو محلی امکان‌پذیر شود. برای بهینه کردن گوگل بیزینس روش‌های زیر را دنبال کنید:

1. ثبت Business Profile

برای این کار باید به آدرس https://www.google.com/business/ مراجعه کرده تا Google Business Profile خود را ثبت کنید. در ادامه برای وارد شدن به حساب کاربری خود در گوگل بر روی گزینه Manage now کلیک کنید. در صورتی که پروفایل خود را از قبل ثبت کرده باشید نیز آن را در قسمت پنل مدیریتی مشاهده می‌نمایید. در غیر این صورت باید در کادر جستجو نام کسب‌و‌کار خود را وارد کرده و بر روی آن کلیک کنید تا به ثبت برسد.

چنانچه اسم کسب‌و‌کار شما پیدا نشد، می‌توانید گزینه Create a New Business را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که در زمان ساخت پروفایل‌تان بایستی نام آن را به شکل دقیق وارد کنید. همچنین از استفاده کلمات کلیدی در کنار اسم کسب‌و‌کارتان پرهیز نمایید؛ زیرا در این صورت گوگل پروفایل شما را تعلیق خواهد کرد.

2. تعیین دسته‌بندی کسب‌وکار

یکی‌دیگر از راه‌های بهینه کردن گوگل بیزینس تعیین دسته‌بندی کسب‌وکار می‌باشد. شما برای این کار باید دسته‌ای را انتخاب کنید که به بهترین شکل کسب‌و‌کار شما را توصیف می‌نماید. در صورتی که برای انتخاب دسته‌بندی دچار تردید شدید، می‌توانید نزدیک‌ترین گزینه را انتخاب کنید. از طرفی امکان اضافه کردن دسته‌بندی‌های دیگر نیز وجود خواهد داشت تا کاربران امکان کسب اطلاعات بیشتر را در مورد کالا یا خدمات شما داشته باشند.

3. مشخص کردن نوع کسب‌و‌کار

کسب‌و‌کارها توسط گوگل به سه نوع متفاوت تقسیم شده‌اند:

• کسب‌و‌کارهایی که تنها در یک محل به مشتریان خود سرویس ارائه می‌دهند. در این صورت باید آدرس خود را به درستی وارد کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.

• کسب‌و‌کارهایی که خدمات خود را در محل مشتریان انجام می‌دهند. در این صورت باید از طریق گزینه option مناطق خود را تعیین کنید.

• کسب‌وکارهایی که سرویس خود را به صورت ترکیبی در محل کار خودشان و هم در محل مشتریان به انجام می‌رسانند. در این حالت نیز باید مناطق مورد نظر خود را از طریق گزینه option تعیین کنید.
چنانچه کسب‌وکار شما به تمام کشور سرویس می‌دهد، بایستی کل مناطق را انتخاب نمایید؛ زیرا بهینه کردن این نوع پروفایل بی‌معنی است.

4. وارد کردن ساعت کاری

یکی از موارد مهمی که در زمان تنظیم پروفایل فراموش می‌شود، اضافه کردن ساعات کاری است. برای این کار می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:
Dashboard > Info > Add hours
با ثبت روزهای کاری و همینطور ساعت باز و بسته شدن فروشگاه خود می‌توانید مشتریان را از حضور خود آگاه کنید.

5. ثبت ساعت کاری در روزهای ویژه

اگر ساعات کاری خود را در روزهای تعطیل یا عید مشخص نکنید، قطعا مشتریان ناراضی خواهید داشت که در پروفایل شما نظر منفی ثبت می‌کنند. بنابراین با دنبال کردن روش زیر ساعت‌های کاری خود را در روزهای خاص تنظیم نمایید:
Dashboard > Info > Add special hours

6. وارد کردن مشخصات تماس

خیلی از کسب‌وکارها تمایل دارند تا از طریق اشتراک‌گذاری شماره تماس خود امکان برقراری ارتباط راحت‌تر را برای افراد فراهم کنند. برای این کار می‌توانید از طریق زبانه info اقدام کرده و مشخصات تماس خود را در اختیار مشتریان قرار دهید.

7. اضافه کردن تصاویر

اضافه کردن تصاویر یکی از راه‌های مناسب برای برجسته کردن نتایج گوگل خواهد بود. اما تصاویری که ارسال می‌کنید باید به صورت واضح آپلود شده و هویت کسب‌وکار شما را بیان کنند. برای این کار می‌توانید تصاویری باکیفیت از زوایای مختلف کسب‌وکار خود تهیه کرده و ارسال نمایید تا کاربران با راحتی بیشتری شما را تشخیص دهند.

8. اضافه کردن محصولات و خدمات

برای آن که پروفایل شما به افراد مرتبط‌تری در زمان جستجو نمایش داده شود، می‌توانید به حساب کاربری خود محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید را اضافه کنید. برای این کار باید تمام جزئیات مرتبط با کالاهای خود را درج کرده و اطلاعات لازم را به ثبت برسانید.

9. نظرات کاربران

افزایش نظرات مثبت کاربران باعث می‌شود تا گوگل شما را به کاربران بیشتری نشان داده و از این طریق مشتریان شما نیز افزایش پیدا کنند. به علاوه گوگل نظراتی از کاربران را که دارای کلمات کلیدی است در صفحه اول گوگل نمایش داده و هایلایت می‌کند.
شما می‌توانید با انتشار لینک نظرسنجی در پروفایل خود، امکان ثبت نظرات بیشتری را برای وب‌سایت خود به وجود آورید. گوگل لینکی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مشتریان بتوانند از این طریق نظرات خود را به اشتراک بگذارند. برای پیدا کردن این لینک مراحل زیر را دنبال کنید:
Google My Business > Home > Get more reviews
یک روش هوشمندانه دیگر برای ارائه این لینک نیز، درج آن بر روی کارت ویزیتی که به مشتریان خود می‌دهید، خواهد بود. همچنین در صورتی که از طریق ایمیل با آن‌ها در ارتباط هستید، می‌توانید لینک مربوطه را برای آن‌ها ارسال کرده و از نظرات آن‌ها بهره‌مند گردید.

10. پاسخ دادن به سوالات

در برخی مواقع کاربران نیاز به کسب اطلاعات بیشتری از کسب‌وکار شما دارند که گوگل این اجازه را به آن‌ها می دهد تا سوالات خود را پرسیده و جواب را از صاحب کسب‌وکار دریافت کنند. ممکن است خیلی از صاحبان کسب‌وکار به این سوالات دقت نکنند و یا دیر به آن‌ها پاسخ دهند. این مورد می‌تواند تاثیر منفی در افزایش مشتریان داشته باشد.

برای پاسخ دادن به تمامی سوالات مخاطبین خود بایستی نوتیفیکیشن قسمت سوال‌ها و پاسخ‌‌ها را روشن کنید تا در صورتی که فردی در ارتباط با کسب‌وکار شما سوالی را مطرح کرد، با دریافت نوتیفیکیشن بتوانید سریعا به آن پاسخ دهید.
ایجاد قسمت سوالات متداول نیز می‌تواند کمک زیادی به رفع ابهام مشتریان کند؛ بنابراین از سوالات کلیدی همراه پاسخ آن‌ها در بخش پروفایل خود استفاده نمایید.

11. به روزرسانی پست ها

پست‌ها که به صورت غلطکی در قسمت پایین پنل پروفایل شما قرار دارند، اجازه می‌دهند تا موارد مهمی که در ارتباط با کسب‌وکار شما است را با کاربران به اشتراک بگذارید. به علاوه گوگل در نتایج جستجو پست‌های مرتبط را در کادر نقشه نشان داده که نمایش آن‌ها سبب می‌شود تا کسب‌وکار شما برجسته‌تر شده و نظر افراد بیشتری را جلب کند.

12. تنظیم پیام ها

با فعال کردن این قسمت یک گزینه به Google Business Listing اضافه شده تا کاربران امکان پیام دادن به شما را به صورت مستقیم داشته باشند.

13. تکمیل موارد خواسته شده

در صورتی که مراحل گفته شده را انجام داده باشید، بخش‌های مهم پروفایل خود را کامل کرده‌اید. در ادامه نیز باید نسبت به پر کردن قسمت‌های باقی‌مانده اقدام نمایید. برای این کار تمامی موارد را با دقت بررسی کنید.

14. جذب مخاطب

شما می‌توانید وب‌سایت خود را در هر جایی تبلیغ کنید. هر چه افراد بیشتری آدرس وب‌سایت شما را داشته باشند، امکان بازدید بیشتری نیز برای آن به وجود خواهد آمد.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این بخش گفته شد، می‌توانید نسبت به بهینه کردن گوگل بیزینس خود اقدام کنید. بدین ترتیب شما یک پروفایل بهینه شده در اختیار دارید. توصیه می‌شود که این موارد را هر چند وقت یکبار چک کنید تا در صورتی که تغییری لازم است، اعمال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با ما از طریق سئو Add در تماس باشید. این مجموعه خدمات طراحی سایت و سئو سایت تضمینی را ارائه می‌دهد. همچنین سئو Add توانسته رضایت مشتریان خود را با خدمات سئو سایت ارزان و سفارش طراحی سایت ارزان کسب نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *