سایت آماده دیجیتال

همه چیز درباره cpv یکی از بهترین روش‌ های تبلیغات

All-about-CPV,-one-of-the-best-methods-of-advertising-min

همه چیز درباره cpv یکی از بهترین روش‌ های تبلیغات برای سایت

یکی از بهترین و مهم ترین شیوه‌های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ و اینترنت cpv می‌باشد که مخفف عبارت cost per view بوده و معنای آن هزینه در ازاء نمایش تبلیغ است. به این صورت که وقتی یک ویدئو یا کلیپ را نگاه می‌کنید، در بین آن تبلیغات ویدئویی نشان داده می‌شود و در ادامه با توجه به اهمیت این نوع تبلیغ در فضای آنلاین در این مطلب سعی داریم به همه چیز درباره cpv یکی از بهترین روش‌های تبلیغات بپردازیم.

موارد مورد توجه در همه چیز درباره CPV

همان‌طور که اطلاع دارید، یکی از تبلیغاتی که امروزه بسیار رواج یافته است، تبلیغات ویدئویی می‌باشد. در خصوص هزینه این نوع تبلیغات می‌توان گفت در بعضی از آن‌‌ها که به نام cost per view شناخته شده‌اند، وقتی شخصی روی تبلیغ کلیک کند، قیمت آن پرداخت خواهد شد و در بعضی دیگر نیز هزینه به صورت خودکار کم می‌شود. تبلیغ سی پی وی در دنیای تبلیغ آنلاین، یکی از پرکاربردترین روش‌ها می‌باشد که به طور قابل‌توجهی با دیگر اشکال تبلیغات متفاوت است و تنها بینندگانی را هدف قرار خواهد داد که آگاهانه تصمیم می‌گیرند، توجه نمایند(تبلیغ دهنده تنها در صورتی هزینه پرداخت می‌کند که کاربر ویدئوی مربوطه را تماشا کرده باشد).
باتوجه‌ به اینکه کلیپ تبلیغاتی قرار است بیش از دوره نمایش استاندارد در مدت یک یا دو ثانیه طول بکشد، هزینه در‌ازای هر بازدید به‌عنوان یک رویکرد کاربردی برای قیمت تبلیغ ویدئویی محاسبه شده و درعین‌حال مقدار علاقه بیننده را هم بهتر می‌سنجد.

روش‌های مختلف تبلیغ ویدیویی

• همه چیز درباره cpv (هزینه به ازای هر بازدید): تبلیغات CPV تبلیغات ویدئویی می‌باشند که در آن به ازای هر مشاهده ویدئو تبلیغاتی باید هزینه‌ای پرداخت نمایید. این گزینه زمانی کاربرد دارد که شما بعد از هر بار مشاهده ویدیو موافقت نمایید که هزینه ای را برای آن پرداخت کنید.

• CPC ( پرداخت هزینه در ازای هر کلیک): متداول ترین مورد قابل استفاده در Adwords می‌باشد و منظور از پرداخت هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی است که در ازای هر کلیک روی تبلیغ پرداخت می‌شود. اگر هدف شما از تبلیغ افزایش ترافیک یا کلیک می‌باشد، cpc حالت ترجیحی تبلیغات محسوب می‌شود.

• CPM (هزینه به ازای هر هزار ایمپرشن): در این نوع آگهی تبلیغاتی، هر بار که آگهی تبلیغاتی در شبکه جستجوی Google نشان داده شود، هزینه پرداخت خواهید کرد. تبلیغ cpm در صورتی مفید واقع می‌شود که بخواهید نام تجاری برند خود را تبلیغ نمایید و آن را به تعداد بیشتری از اشخاص بدون اینکه افراد لزوماً به سایت اصلی مراجعه کنند، نشان دهید. توجه نمایید که با این کار پیام تبلیغاتی که در نظر دارید را به افراد علاقه مند می‌رسانید.

• CPA (هزینه در هر خرید): در صورتی که هدف اصلی شما از تبلیغ افزایش یافتن نرخ تبدیل در سایت باشد، این مدل از تبلیغات برایتان عالی محسوب می‌شود. در تبلیغات CPA هنگامی هزینه پرداخت می‌کنید که تبدیلی رخ دهد. (تبدیل یعنی مخاطب بعد از دیدن تبلیغ و کلیک کردن بر روی آن، خرید یا هر اقدام دیگری را انجام دهد).

بررسی انواع تبلیغات ویدیویی در همه چیز درباره cpv

۱- تبلیغات ویدئویی نوع درون جریانی (In-Stream video advertisements)

این مدل از تبلیغات معمولاً پیش یا پس از دیگر ویدئو کلیپ‌ها در یوتیوب ظاهر می‌شوند و اگر بخواهیم معادلی برای آن‌هادر نظر بگیریم همان تبلیغات بی‌وقفه در تلویزیون می‌باشند. بینندگان در این نوع تبلیغ مجبور می‌شوند ۵ ثانیه اول ویدیو آن را تماشا کنند و پس از آن نیز در صورت تمایل می‌توانند، گزینه رد شدن از تبلیغ را انتخاب نمایند.

۲- تبلیغات درون نمایش (In-Display advertisements)

این نوع تبلیغات، به ویدیوهایی گفته می‌شود که به شکل مستقیم در یوتیوب و دیگر نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شوند و باتوجه‌به قانون ۳۰ ثانیه، بازاریان و صاحبان مشاغل مختلف این فرصت را دارند تا قالب‌های گوناگونی را به معرض نمایش در بیاورند و هر یک از آن‌ها را آزمایش کنند. آن‌ها قادرند ویدئوهایی را آزمایش کنند که کوتاه، طولانی، کمدی، جدی و .. هستند و همچنان تنها هزینه‌‌ ویدیویی را بپردازند که برای بیننده جذاب می‌باشد.
این کار به صاحبان مشاغل این فرصت را خواهد داد که استراتژی‌ها و برنامه‌های مد نظرشان را امتحان کنند و گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌‌ای بیابند.

همه چیز درباره cpv و تبلیغات ویدئویی تلفن‌های همراه

متأسفانه، بسیاری از کلیپ‌های تبلیغاتی در تلفن همراه مشکلاتی چون مشاهده‌پذیری و بازدید دارند که مانع از دیده‌شدن آن‌ها می‌‌گردد.
آخرین گزارش‌ها و آمارهای حاصل شده در این زمینه، نشان می‌دهد که نرخ‌ کلی مربوط به مشاهده‌پذیری تبلیغات ویدئویی وبسایت‌ها در گوشی موبایل تنها ۶۵.۲ درصد می‌باشد و این موضوع یعنی کمتر از دو سوم این نوع تبلیغات در مدت‌زمان معنی‌داری دیده می‌شوند.

IAB (دفتر تبلیغات تعاملی)، تبلیغ ویدئویی در گوشی موبایل را در حالتی قابل‌مشاهده معرفی می‌کند که حداقل نیمی از آگهی و تبلیغ به مدت زمان حداقل یک ثانیه بر روی صفحه، ‌نمایش داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع تبلیغات و سفارش سئو سایت می‌توانید با سئو Add تماس بگیرید.
در ادامه به طور مفصل به این نوع تبلیغات در بحث همه چیز درباره cpv پرداخته‌ایم.

تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن های موبایل

بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۵۱ درصد از همه نمایش‌های ویدیویی در گوشی موبایل اتفاق می‌افتد. همچنین، ۵۳ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند تمایل به دیدن ویدیوی محصولات در برنامه و وب‌سایت‌های موبایلی دارند. از این رو می‌توان گفت تاثیر ویدیوهای تبلیغاتی در میان کاربران گوشی موبایل بیشتر از کاربران دیگر دستگاه‌ها می‌باشد. بنابراین، آگهی‌های ویدیویی در برنامه‌های مختص به گوشی موبایل تاثیر زیادی بر کاربران این محصول دارند و به درستی می‌توانند برند تبلیغ دهنده را معرفی کنند.

اولین باری که می‌خواهید مشتری را با برند مدنظرتان آشنا کنید، نباید یک آگهی طولانی مدت به او نشان دهید بلکه بهتر است با یک ویدیو کلیپ تبلیغاتی کوتاه و ساده آغاز کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده پیرامون همه چیز درباره cpv ، بهتر است طول ویدیو کلیپ‌های تبلیغاتی بیشتر از ۱۵ ثانیه نباشد. چرا که ۳۳ درصد از افراد پس از گذشت ۳۰ ثانیه از آگهی، تماشای ویدیو را رها می‌کنند و ۴۵ درصد از افراد نیز پس از گذشت یک دقیقه و ۶۰ درصد از کاربران پس از گذشت دو دقیقه این کار را انجام می‌دهند. همچنین نزدیک به ۶۶ درصد از مشتریان تبلیغات موبایلی تمایل به تماشای ویدیو کلیپ‌های تبلیغاتی زیر ۶۰ ثانیه دارند.

توجه نمایید که ویدیوی تبلیغاتی باید احساسات داشته باشد و این به این معنا نیست که تنها از احساسات استفاده کرده و آن را در یک سطح خاص بالا، پایین و یا متوسط حفظ کنید، بلکه به طور ویژه باید احساسات را با تکنیک “rollercoaster” در تبلیغات ویدیویی خود وارد کنید. به شکلی که احساسات در طول پخش یک آگهی تبلیغاتی به طور مستمر به اوج برسد و دوباره به سوی خنثی شدن برود.

بررسی اهمیت تبلیغات موبایلی و اهمیت آن در همه چیز درباره cpv

• افزایش مقدار و مدت زمان استفاده از گوشی تلفن توسط مردم: مهم‌ترین ویژگی این مدل از تبلیغ درواقع توانایی برقراری ارتباط بین برند مورد نظر و مشتریان بالقوه می‌باشد. تحقیقات مشخص کرده که کاربران اینترنت ۷۰ درصد از زمان بیکاری خود را صرف استفاده از تلفن همراه می‌کنند و این همان فرصت مناسبی است که شرکت‌های معتبر و صاحبان برند تبلیغات خود را در معرض دید می‌گذارند.

• به صرفه بودن تعرفه تبلیغات موبایلی: طبیعتاً همه شرکت‌هایی که اقدام به تبلیغات اینترنتی می‌کنند برای خود نوعی استراتژی مالی در نظر دارند. به این معنا که فقط قسمتی از بودجه را به تبلیغات برند اختصاص می‌دهند که این موضوع در انتخاب یک راه با هزینه کم در عین حال پربازده تأثیر می‌گذارد. در همه چیز درباره cpv، یک راه‌حل تبلیغاتی پیشگامانه شکل می‌گیرد؛ به شکلی که شرکت آگهی دهنده فقط در صورتی در ازای سرویس تبلیغاتی هزینه پرداخت می‌‌نماید که تبلیغات موبایلی منجر به بازدید از فروشگاه اینترنتی شوند. این امر سبب می‌شود تا استفاده از تلفن همراه روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه در هدایت مشتری به فروشگاه‌ محسوب شود.

• مسیر درست مشتریان بالقوه با کمک بازاریابی تلفن همراه: بسیاری از صاحبان کسب‌وکار هنوز هم اطلاع ندارند که هدف از تبلیغات و آگهی‌های موبایلی چیست و تصورشان این است که این نوع از تبلیغات تنها سبب اطلاع از وجود برند آن‌ها توسط کاربران می‌گردد. اما باید اشاره کرد که هدف اصلی بازاریابی موبایلی پیدا کردن موقعیت دقیق کاربران می‌باشد، برای مثال، یک فروشگاه لوازم‌آرایشی نباید در وبسایت مذهبی به دنبال مشتری برای خود باشد. چراکه کاربران این نوع سایت‌ها هیچ تمایلی به استفاده از لوازم‌آرایشی ندارند و جذب آن نمی‌شوند و بهتر است فروشگاه سایت‌های مد را برای این کار انتخاب کند.

همه چیز درباره cpv و بررسی دیگر اشکال تبلیغات آنلاین

ویژگی متمایزی که CPV را از دیگر روش‌های تبلیغاتی مبتنی بر پیشنهاد قیمت (سیستم مزایده ای) مثل هزینه به ازای هر ایمپرشن(Cost-per-Impression) (CPM) متمایز می‌کند، این می‌باشد که نیاز به توجه بالای بیننده در آگهی ویدیویی دارد. در سیستم گوگل ادوردز، هزینه CPV کسر نخواهد شد، جز در مواقعی که بیننده حداقل به مدت ۳۰ ثانیه آگهی تبلیغاتی را تماشا کند یا به شکل مستقیم با آن تعامل برقرار کند، یعنی روی لینک قرار داده شده، کلیک نماید. این امر سبب می‌شود که آگهی‌های ویدئویی مبتنی بر CPV برای صاحبان برند و بازاریان مقرون به صرفه تر باشد، چرا که برای بازدیدکنندگانی که از روی بی علاقگی به سرعت روی آگهی تبلیغاتی کلیک نمایند، هزینه ای پرداخت نمی‌شود.
روش cpv در حالت کلی با Google و روند TrueView جهت توزیع تبلیغات مبتنی بر YouTube مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما سایر رسانه ها مثل Facebook هم شروع به آزمایش طرح های مشابه نموده‌اند.

آشنایی با بیدینگ در تبلیغات CPV

ارائه پیشنهاد قیمت در همه چیز درباره cpv همان راهی است که دیگر پلتفرم های بازاریابی به شیوه پرداخت به ازای هر کلیک یا تبلیغات از نوع کلیکی (PPC) دارند. یک بازاریاب در سیستم تبلیغات برای ورود کلمات کلیدی به وسیله جستجوگران “پیشنهاد قیمت هایی” را تنظیم خواهد کرد که بیشتر با توجه به معیارهایی چون موقعیت فیزیکی جستجوگر، محدودیت بیشتری دارند. اگر بیشتر از یک بازاریاب پیشنهادات مربوط به آن ترکیب کلیدی \ متریک مخصوصی را ارائه داده باشد، بالاترین پیشنهاد قیمت مشخص خواهد کرد که کدام آگهی باید برای جستجوگر نشان داده شود.
کلمات کلیدی محبوب و بازارهای پر جمعیت همیشه به پیشنهاد قیمت بیشتری احتیاج دارند، چرا که رقابت بیشتری میان بازاریابان در بین این کلمات کلیدی وجود دارد. از این رو، قیمت بسیاری از تبلیغات CPV بر اساس عوامل زیادی از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد.

هزینه به ازای نمایش کامل ویدئو CPCV چه نوع تبلیغی است؟

در این مدل به همان صورتی که از نامش مشخص است، تبلیغ دهنده فقط به ازای هر بازدید (نمایش کامل آگهی) به سرویس دهنده پول پرداخت خواهد کرد. بهترین فضا برای ارائه چنین اگهی‌های تبلیغاتی بازی‌های محبوب مانند کوئیز آو کینگز و کلش آو کلنز می‌باشد. از آن جایی که در این نوع بازی‌ها به الماس یا سکه برای به‌روزرسانی محصولات و ادامه مسابقات نیاز است، سرویس‌های تبلیغاتی در ازای هر بازدید کامل از ویدئو و آگهی تبلیغاتی به گیمرها سکه و الماس پاداش خواهند داد. همچنین در پایان ویدئو کلیپ نیز می‌شود با یک بنر کلیکی بیننده آگهی را تشویق به کلیک روی آن نمود.

بررسی مزایا در همه چیز درباره cpv

• مزیت اصلی آگهی‌های cpv یا تبلیغات ویدئویی کاملاً مشخص می‌باشد، اگر کاربر بخواهد ویدئوی شما را ببیند، سطح پذیرش آن‌ نسبت به دیگر تبلیغات معمولاً بالا بوده و نرخ تعامل و حفظ پیدا می‌کند.

• مشتری به طور معمول باید یک ویدئو را بیشتر از ۳۰ ثانیه ببیند تا در آمار جا بگیرد. بااین‌حال، تعامل در یک قالب کلیک هم می‌تواند بخشی از این مدل محسوب شود.

• تبلیغات CPV این امکان را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا ببینند برای هر بازدید از تبلیغاتشان چه مقدار پول می‌پردازند.

• زمانی که آن پلتفرم، محصولی را تبلیغ می‌کند، یک شرکت قادر است تعداد بازدیدهایی را که از تبلیغات دریافت می‌کند، اندازه‌گیری نماید و این به این معنی است که آن‌ها کمک می‌کند CPV خود را به شکل دقیق محاسبه کنند.

• محاسبه هزینه به‌ازای هر نمایش می‌تواند به شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار کمک کند تا امور مالیشان را بهتر درک کنند و طبق cpv خود تصمیم بگیرند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و فهمیدن همه چیز درباره cpv می‌توانید و خدمات طراحی سایت و سئو با ما در سئو Add تماس بگیرید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *