اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی بزرگ و متوسط 2023
با توجه به تجربه چندین سالهای که در ارائه خدمات مربوط به سئو وبسایت داشتهایم، قصد داریم چند مورد از رایج ترین اشتباهات سئو سایت فروشگاهی را معرفی کنیم.
یافتن نادرست کلمات کلیدی در حوزه کسب و کار
بیشتر خرده فروشان آنلاین بر تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتی که می فروشند، استوارند و برخی از دارندگان سایتهای اینترنتی نیز ممکن است از لزوم معرفی کردن کلمات کلیدی در توضیحات محصول اطلاع داشته باشند، اما در صورتی که از استفاده به اندازه این کلمات و یافتن کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در محتوا و یا توضیحات محصول اطلاع نداشته باشید، لینک مورد نظر اسپم میشود و گوگل از افزایش رتبه سایت شما جلوگیری خواهد کرد.
عدم توجه به سرعت یکی از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی
یکی از مهمترین اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی عدم توجه به سرعت بالا آمدن وبسایت میباشد. سرعت بارگذاری سایت یکی از موارد حائز اهمیتی است که در موتور های جست و جو مثل گوگل، به عنوان یک پارامتر مهم ارزیابی در نظر گرفته میشود. وبسایت هایی که برای بارگذاری زمان بسیاری صرف میکنند، معمولا در نتایج برتر موتور جست و جو قرار نمیگیرند. چرا که موتور های جست و جو برای آنالیز انواع وبسایتها از عملکرد هایی بهره میبرند که اگر سایت نتواند در مدت زمان مشخصی بارگذاری شود، این عملکرد در بررسی و آنالیز سایت دچار اختلال میگردد. بدین ترتیب امتیاز سایت شما در بررسی کرولها پایین آمده و با افت رنک جریمه خواهید شد.
شما باید در گام نخست راهی برای افزایش سرعت سایت و کم شدن زمان بارگذاری وبسایت بیابید. زیرا اگر همه آیتم های چک لیست بهینه سازی وبسایت و سئو را به کامل ترین شکل ممکن هم انجام دهید، در صورتی که سایت در مدت زمان مشخصی که باید لود شود، لود نشود، عملا همه کارهای تیم سئو بیفایده خواهد بود.
حالا چه روشی وجود دارد که سرعت بارگذاری وبسایت را افزایش دهیم؟ جواب بسیار آسان است. مدیریت حجم و ترافیک سایت یکی از اصلی ترین این روشها است که تنها کافیست کد ها را فشرده کرده و تعداد افزونه ها را کاهش دهید، تصاویر را فشرده نمایید و CDN نصب کنید. هر روشی که به مدیریت حجم و ترافیک وبسایت منتهی شود، میتواند در افزایش سرعت سایت راهگشا باشد.
عدم وجود توضیحات محصول یکی از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی
فرض کنیم شما قصد خرید یک لباس را دارید و به احتمال زیاد نیاز به اطلاعات کاملی برای شناخت محصول مورد نظرتان دارید. احتمالاً مواردی چون : لباس سبز آستین کوتاه” ، یا “لباس سبز تابستانی” را در موتور جستجوی گوگل سرچ میکنید و در صورتی که توضیحات یک محصول به لباس سبز منتهی شود، امکان دارد اصلا به شما نمایش داده نشود، چرا که گوگل برای تعیین نوع نمایه سازی سایت در نتایج جستجو به این موارد نیاز دارد. علاوه بر این نیز اطلاعات اضافی برای خریدار لذت بخش تر است و بهتر اعتماد میکند.
درج تصاویر بدون Alt Tag یکی از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی
Alternative tag که به alt tag یا برچسب های جایگزین شناخته میشود، یکی از ویژگی های تصاویر HTML میباشد که به تشریح و زیبایی بصری محتوا کمک خواهد کرد. در سیستم های CMS مثل وردپرس alt تصاویر، کاربرد و معنای تصویر جایگزین میدهد و با انتخاب و پر کردن این بخش، شما برای تصاویرتان جایگزین یا alt قرار میدهید. حال اگر سایت شخصی و کد نویسی شده دارید نیز بهتر است در کد های HTMLبه دنبال تگ img بگردید و پس از پیدا کردن آن، آلت تگ را اضافه نمایید.
این قابلیت یکی از پرکاربردترینها در سیستم های وردپرسی وhtml می باشد. زیرا زمانی که کاربران یا خزندههای موتور جست و جوی گوگل (crawl) به سایت مراجعه کنند و به هر دلیلی تصاویر سایت بارگذاری نشوند، این متن به شکل جایگزین برای کاربران نمایش داده خواهد شد، تا کاربران متوجه وجود و معنای تصاویر بارگذاری نشده در وبسایت بشوند.
پر کردن کلمات کلیدی محتوا یک اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی
پر کردن کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی در H1 ، H2 ، توضیحات متا ، توضیحات معرفی محصول، محتوای وب سایت و… یک روش معمول در بیشتر سایتهای متعلق به خرده فروشان آنلاین میباشد.
متأسفانه این موارد دیگر جزو روشهای ایده آل برای رتبه بندی بالاتر سایت در موتور جستجو نیستند. الگوریتم موتور جستجو به مرور زمان جهت رتبه بندی محتوای ارزشمند با موقعیت یابی درست کلمات کلیدی محتوا پیشرفت کرده است.
تکثیر مطالب در سراسر سایت
نوشتن یک محتوای استاندارد آسان نیست، به خصوص ایجاد یک محتوای منحصر به فرد برای عناوین مختلف، توضیحات محصول مورد نظر، لیست ها و .. به راحتی ممکن نمیباشد. از این رو شرایط اجتناب ناپذیری به وجود میآید که شما مجبور به استفاده از محتوای تکراری مثل توضیحات سازنده، انواع مقالات بنیادی، برچسب ها و غیره خواهید بود.
با این حال این به این معنا نیست که محتوای موجود در سایت را برای تمامی توصیفات و لیست محصولات خود کپی کنید و این کار یکی از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی محسوب میشود.
استفاده از لینک شکسته و خراب از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی
ارور ۴۰۴ هنگامی نشان داده میشود که لینکی به هیچ صفحه ای وصل نباشد. در اصل به این شکل است که صفحه ای در وبسایتی وجود داشته باشد و برحسب اتفاق یا سایر مشکلات از این صفحه پاک شده باشد اما هنوز لینک آن در ایندکس گوگل باقی مانده باشد. هنگامی که کاربر روی این لینک که به اصطلاح شکسته نامیده میشود، کلیک کند، با ارور ۴۰۴ مواجه خواهد شد و ربات خزنده گوگل (crawl) به وجود این لینکها نمره منفی میدهد که سبب پایین آمدن رنک سایت میگردد.
عدم لینک دهی خارجی یکی از اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی
خیلی از وبمستران گمان میکنند، هنگامی که لینکی از وب سایت خود به خارج از آن بدهند، قدرت سئو سایت هدف را افزایش میدهند، در حالی که این یک تصور کاملا اشتباه است. در اصل اگر به درستی مفهوم لینک به خارج و کاربردش را یاد گرفته باشید، میتوانید، از آن به عنوان یک تکنیک حرفهای در سئو (تکنیک سئو کلاه خاکستری) استفاده نمایید.
شما قادرید با دادن لینکهای خارجی مرتبط در مطالب و صفحات سایت خودتان، اعتبار صفحات وبسایت را در چشم مخاطبان و ربات های موتور جستجو افزایش دهید.
برای درک درست این مسئله به این پرسش، پاسخ دهید: هنگامی که قرار باشد آمار قابل اهمیتی در مورد کسب و کارتان به مخاطبان ارائه کنید؛ چند نفر به شما که یک سایت و وبمستر تازه کار هستید، اعتماد خواهد کرد؟ مطمئنا تعداد بسیار کمی… اما اگر همان آمار را از سمت یک وب سایت معتبر در عرصه کاری خود ارائه کنید چه؟ این بار همه به شما اعتماد میکنند؛ زیرا مطمئن هستند که نکات قابل بررسی از طرف یک منبع معتبر ارائه شده است. این همان مسئلهای است که لینک به خارج با کمک آن، اعتبار سایتتان در چشم کاربر و موتورهای جستجو را افزایش خواهد داد.
البته لینک دهی به خارج یک سری اصول، نکات و تکنیکهای مهم دارد که باید پیش از استفاده حتما با آنها آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با ما در سئو Add تماس بگیرید تا کارشناسان ما توضیحات لازم در خصوص اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی را خدمتتان ارائه کنند.
عدم طراحی مناسب سایت برای موبایل
خرید آنلاین با استفاده از موبایل چیز جدیدی نیست و خریداران به علت آسان تر بودن، به استفاده از تلفن همراه خود برای سرچ و خرید آنلاین ادامه میدهند. از این رو نداشتن طراحی کاربر پسند و متناسب با موبایل خطایی اساسی در سئو
سایت فروشگاهی محسوب میشود.
اما چرا طراحی سایت سازگار با موبایل برای موتورهای جستجو مهم است؟ اگر طراحی موبایل وبسایت شما به اندازه کافی مناسب نباشد، خزندههای موتور جستجو متوجه می شوند و این مسئله به شکل جدی بر روی رتبه بندی شما تأثیر خواهد داشت. خبر خوب در این خصوص این است که دستیابی به طراحی مناسب برای موبایل کار سختی نیست و بیشتر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی و سایت فروشگاهی برای موبایل بهینه شده اند و حتی اگر یک وب سایت شخصی ایجاد نمایید نیز میتوانید از آن استفاده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی میتوانید با ما در سئو Add تماس بگیرید تا کارشناسان این شرکت ضمن بررسی سایت از همه جهت، شما را راهنمایی کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنیک های افزایش بازدید گوگل، سئو سایت، طراحی سایت و تولید محتوای متنی تخصصی و یونیک میتوانید با ما در سئو Add تماس بگیرید.
2 پاسخ
در سئو سایت فروشگاهی خرید بک لینک و رپورتاژ بیشتر تاثیر دارد یا تولید محتوا؟
سلام بطور قطعی نمیشه گفت کدام اولویت داره بسته به نوع سایت میزان رقبا و چگالی کلمات کلیدی میتونه هرکدام از موارد گفته شده تاثیر مطلوب خودش داسته باشه