سایت آماده دیجیتال

مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت

The-most-important-Google-criteria-for-site-ranking

مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت در سال 2023

روزانه هزاران نفر تلاش می‌کنند تا وب‌سایتشان را پیرامون موضوعی خاص و با کلمات کلیدی مرتبط با آن به صفحه اول گوگل منتقل نمایند و به عبارتی در صدر نتایج گوگل قرار بگیرند تا بازدید سایتشان بالا رفته و درنتیجه فروش و درآمد آن‌ها به طبع آن افزایش یابد. رقابت در این راستا بسیار شدید است و در این میان کسی موفق‌ می‌شود که تخصص، تجربه و اطلاعات بیشتری داشته باشد و بتواند مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت را رعایت کند تا به صورت اصولی بازدید سایت را افزایش دهد.

رتبه بندی گوگل با توجه معیارهای زیادی انجام می‌شود و در واقع گوگل از الگوریتم‌های گوناگونی برای سنجش و امتیاز دهی به وب سایت‌ استفاده می‌نماید که می تواند بر روی سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشد. ما در سئو Add سعی کرده‌ایم مهم ترین این معیارها را ذکر کنیم تا با روند امتیاز دهی گوگل آشنا شوید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با ما تماس بگیرید.

با وجود رقابت شدید، مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت چیست؟

موتور جستجوی گوگل دارای الگوریتم‌ پیچیده‌ای برای تعیین رتبه سایت‌ است، برای مثال زمانی که ما در سایت گوگل کلمه “گوشی موبایل” را جستجو می‌کنیم، آن وبسایتی در لینک یک نمایش داده خواهد شد که رتبه بیشتری داشته باشد و این رتبه نیز طبق یک سری معیار تعیین می‌شود.

اکثر معیارهای رتبه بندی سایت نزد گوگل مانند یک راز محفوظ است اما بعضی از آن‌ها (حدود ۲۰۰شاخص) را برای بهبود وضعیت وب‌سایت‌ها منتشر نموده است تا مدیران وب‌سایت‌ با توجه به این گزینه‌ها سعی در برطرف نمودن مشکلات وب‌سایت خود نمایند که رضایت بیشتر کاربران را به دنبال دارد. درواقع گوگل به این روش سعی در افزایش کیفیت وب‌سایت‌ چه به لحاظ ساختاری و چه ازنظر محتوایی نموده، برای مثال قبلاً هیچ کس به نمایش صحیح وب‌سایت‌ها در مرورگرهای موبایل اهمیت زیادی نمی‌داد اما گوگل اکنون تعیین کرده که این مورد یکی از معیارهای رتبه بندی می‌باشد و به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که تا چند سال دیگر بیشتر وب‌سایت‌ها در موبایل‌ها نیز به‌خوبی و بدون هیچ به هم ریختگی نمایش داده شوند یا سرعت بار گزاری سایت‌ و محتوای افزایش یابد که می‌توان گفت ما همهٔ این‌ها را مدیون مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت هستیم.

به عبارتی اگر این معیارها نبود، کمتر شخصی حاضر به بهبود وضعیت وب‌سایت می‌شد اما به دلیل معیار رتبه بندی گوگل و بالا بردن رتبه سایت هم که شده مدیران سایت‌های مجبور به انجام این کار هستند که به طبع سبب افزایش کیفیت طراحی وب‌سایت‌ و درنتیجه رضایت کاربران می‌شود. در ادامه به برخی از معیارهای رتبه بندی گوگل که بر اساس آن به وب‌سایت‌ را امتیازدهی می‌کند، اشاره می‌کنیم.

معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت در زمینه دامنه

مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت با دامنه domain ارتباط دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت در خصوص دامنه:

• طول عمر دامنه سایت که از شش ماهه یا یکساله متغیر می‌باشد و به مدت زمان فعالیت سایت بر دامنه بسیتگی دارد.

• استفاده مناسب یا عدم استفاده کلمه کلیدی در دامنه وبسایت (استفاده از کلمه کلیدی در دامنه یک محسوب می‌شود)

• جای قرارگیری کلمه کلیدی در نام دامنه سایت ( وجود کلمه کلیدی در اول دامین نمره مثبت سئو سایت را به دنبال دارد).

• مدت زمان ثبت دامین و فاصله زمانی آن تا تاریخ انقضای (وبسایت‌‌های غیر قانونی به طور معمول مدت دامنه را بیشتر از یکسال تمدید نمی‌کنند).

• اگر دامنه شما بیشتر از یکسال تاریخ انقضا داشته باشد مورد تایید گوگل قرار می‌گیرید.

• به کار رفتن کلمه کلیدی در subdomain یا زیر دامنه نیز نوعی مزیت محسوب می‌شود.

• تاریخچه مالکیت دامنه نیز دیگر فاکتورهای رتبه بندی گوگل است.

• تطبیق نام دامنه با کلمه کلیدی

• عمومییت یا پنهان بودن اطلاعات مالک دامین

• جریمه شدن مالک دامنه ثبت شده (شخص یا سایت اسپم)

• توجه به پسوند دامنه ملی که به افزایش یافتن رتبه گوگل ملی کمک می‌کند اما رتبه گیری در سطح بین المللی را دچار محدودیت خواهد کرد.

SEO factors and site optimization regarding the domain:

بررسی مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت در صفحه محتوا

• بکار بردن از کلمه کلیدی در تگ

• کلمه کلیدی اصلی متن باید در ابتدای تگ Title قرار بگیرد.

• اندازه و طول محتوا

• چگالی کلمات کلیدی متناسب با متن

• صحفه وب موضوع مد نظر را به طور کامل پوشش دهد.

• آپدیت مرغ مگس خوار (Hummingbird) گوگل : این الگوریتم گول باعث شد، گوگل از سطح کلمات کلیدی فراتر رفته و بهتر موضوع یک صفحه وب را به طور کامل درک کند.

• پرهیز از درج محتوای تکرار در سایت نیز از مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت می‌باشد.

• بهینه‌سازی تصاویر در محتوا: تصاویر با استفاده از نام، ویژگی alt ، عنوان و توضیحاتش می‌توانند، سیگنالی از مرتبط بودن صفحه وبسایت شما را با جستجوی کاربران در موتورهای جستجو ارسال نماید.

• تازه بودن محتوا : همیشه تلاش کنید محتواهای قدیمی وب‌سایت را به روز نگه دارید.

• میزان بروزرسانی محتوا : میزان ویرایش یا تغییراتی که در محتوای سایت انجام می‌دهید، یکی نشانه‌های تازگی محتوای شما می‌باشد.

• تاریخچه بروزرسانی صفحه محتوا: اینکه محتوای وبسایت هر چند وقت یکبار به مقدار قابل توجهی آپدیت شده باشد، یک سیگنال مثبت از تازه بودن محتوای شما می‌باشد.

• برجستگی کلمه کلیدی اصلی در محتوا : استفاده از کلمه کلیدی در ۱۰۰کلمه اول محتوای متنی یک صفحه وب می‌تواند در کسب رتبه توسط گوگل تاثیر داشته باشد.

• استفاده از کلمه کلیدی در تگ‌ H2 , H3 : استفاده از کلمات کلیدی در زیر تیترهای H2 و H3 یک سیگنال با اهمیت جهت مرتبط بودن صفحه وب شما با جستجوی کاربر می‌باشد.

• بررسی کیفیت لینک‌های خروجی

• توجه به گرامر و املا

• حفظ اصالت محتوا

• ایجاد صفحات بهینه برای موبایل

• تعداد لینک‌های خارجی و داخلی سایت

• استفاده از فایل‌های چندرسانه‌ای

• تعداد لینک‌ داخلی در صفحه

• کیفیت لینک‌های محتوا

• سطح خوانش محتوا

• URL‌های طولانی :صفحات وب با URL کوتاه و مختصر در مقایسه با سایر صفحات برتری خفیفی دارند.

رتبه بندی سایت توسط گوگل با توجه به بک لینک

در زمینه بک لینک هم موارد متعددی جزو مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت محسوب می‌شوند که از عوامل مرتبط با آن می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

• دریافت لینک از دامنه‌ هایی که عمر بیشتری دارند

• تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند

• سرور های مختلف که به شما لینک داده‌اند

• متن قلاب شده به لینک مرتبط با موضوع وبسایت شما

• استفاده طبیعی از کلمه کلیدی روی Alt تصویر

• دریافت بک لینک از سایت‌هایی با پسوند دولتی و دانشگاهی gov و .edu

• گرفتن لینک از سایت‌‌های رقیب

• اعتبار دامین و اعتبار صفحه لینک دهنده،(همان قدری که لینک گرفتن از سایت‌ مشخص و معتبر نمره مثبت در سئو سایت شما ایجاد می‌کند، اگر از وبسایت‌های اسپم بک لینک دریافت کنید، رتبه سئو سایت شما کاهش می‌يابد.
موارد دیگری هم هستند که در خصوص بک لینک و معیارهای دیگر بر نمره سئو سایتان تاثیر می‌گذارند که با کمی مطالعه و شاید آزمون و خطا می‌توانید از این موارد آگاه شوید و زمینه پیشرفت و ارتقای رتبه سایتتان را فراهم نمایید.
بررسی مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت در خصوص محتوا و صفحات داخلی

• سرعت بار گزاری صفحات داخلی سایت

• مقدار لینک‌های موجود در هر صفحه

• عدم وجود لینک‌ خراب در صفحات سایت

• آدرس صفحه بهینه شده و متناسب با محتوای آن

• عدم وجود نحوی در کدهای HTML و css

• عدم استفاده بیش‌از اندازه از کدهای جاوا اسکریپت

• میزان عمر صفحه

Google's ranking criteria for the website

معیارهای رتبه بندی گوگل در خصوص وبسایت

مهم ترین معیارهای گوگل برا رتبه بندی سایت در خصوص به وبسایت توسط گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد که ادامه سعی داریم به تمامی موارد مورد توجه در این بخش اشار کنیم.

• طراحی وب سایت

• به روزرسانی و تازه سازی وبسایت

• معیار نقشه وبسایت: کاربری گوگل مپ به موتورهای جستجو گوگل کمک شایانی می‌نماید که با مفهوم بهتری صفحات گوناگون سایت را دسته بندی و از یکدیگر تفکیک می‌‌کند.

• توجه نمایید که گوگل در خصوص نقشه های HTML اعلام کرد که تاثیر چندانی در سئو وبسایت ندارند.

• قرارگاه سرور: مکان سرور در بخش های جغرافیایی گوناگون در رتبه بندی سایت شما تاثیر زیادی دارد.

• گرفتن گواهینامه SSL: گوگل مهر تایید زد بر اینکه HTTPS بر روی رتبه بندی وبسایت شما به عنوان یک معیار اصلی تأثیر دارد. به عبارتی رتبه بندی گوگل برای این معیار ارزش ویژه‌ای در پروتکل های امنیتی خود قرار داده است که همین مسئله این گواهینامه راجزو مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت قرار می‌دهد.

• معیار گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول در رتبه بندی گوگل: شما می توانید با ارسال دیتا بیشتر به گوگل بر روی رتبه سایت تان تاثیر بگذارید ولی به هیچ عنوان از قابلیت‌های مکملی مانند گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول غافل نشوید.

چرا که از طریق سرچ کنسول می‌توانید پرسرچ ترین کلمات کلیدی مربوط به صفحات مقالات تان را بیابید و بالعکس در گوگل آنالیتیکس نیز می‌توانید رفتا یک کاربر را مورد بررسی قرار بدهید.

سخن پایانی

با توجه به موارد اشاره شده در این مطلب، متوجه شدیم که سئو سایت نیاز به تخصص برای فهم مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت و توانایی بکار گیری این موراد در وبسایت را دارد که از قوانین خاصی با توجه به الگوریتم گوگل پیروی می‌کند. بنابراین برای کسب رتبه از گوگل و ارتقای رتبه سایت خود می‌توانید از خدمات سئو سایت و اطلاع از سئو سایت با ما در سئو Add تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *