سایت آماده دیجیتال

برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

news-35-3-min

برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

دنیای کسب و کار و انواع شغل‌ها در چند سال اخیر و به ویژه قرن 21 بسیار دچار تغییر و تحول شده است. به گونه‌ای که شاید تا چند سال دیگر خبری از مغازه‌های نانوایی، سوپر مارکت، لباس ‌فروشی، میوه فروشی و … هم نباشد؛ به خاطر این که هر چه را که نیاز داریم، می‌توانیم به سرعت از فروشگاه‌ها و سایت‌های آنلاین خریداری نماییم. به همین خاطر است که فضای بازاریابی به شدت تغییر کرده و امروزه کمتر با بازاریابان تلفنی رو به‌ رو خواهیم شد. در این مقاله به معرفی برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ پرداخته‌ایم تا شما بازاریابان به راحتی با این برنامه‌ها عملکرد خود را بهبود بخشیده و بین کاربران محبوب شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بزرگان دیجیتال مارکتینگ به این گونه می‌گویند که:
دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی کالاها و خدمات می‌باشد که به وسیله دستگاه‌های الکترونیکی انجام خواهد شد.
بر اساس این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدید نمی‌باشد. اولین بازاریابی دیجیتالی که انجام شد، به 100 سال قبل مربوط می‌شود. به اینگونه بود که رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شد و 10 سال زمان برد تا رادیو به کالایی عمومی تبدیل شود و بیشتر مردم آن را تهیه و خریداری کنند. از آنجا بود که مدیران به فکر تبلیغات افتادند. از اولین تبلیغات درباره این موضوع به یک اجرای اُپرا مربوط بوده که پس از پخش، سریعا بلیط‌های آن فروخته شد.

پیشرفت دیجیتال مارکتینگ

باید بدانید که هنوز روش‌های قبل و قدیمی وجود دارد و ممکن است گاهی اوقات جواب دهد، ولی انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دستخوش تغییرات زیادی شده و کاربردهای وسیعی پیدا کرده‌اند. دیگر آن زمان که همه امور بدون اینترنت و به سختی انجام می‌شد، از بین رفته است.
بازاریابان و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ نمی‌توانند با این راه‌های قدیمی و سنتی کار خود را پیش ببرند. به همین دلیل از نرم افزارهای دیجیتال مارکتینگ برای توسعه و پیشرفت آنلاین کسب و کار خود استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده‌ایم.

برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک برنامه و ابزار برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، برنامه یا نرم‌افزاری است که به بهتر شدن عملکرد و کارایی آن کمک می‌کند. امروزه از حسابداری تا ایمیل مارکتینگ، انواع فعالیت‌ها و کارهای بازاریابی به وسیله نرم‌افزارها و ابزارها مدیریت خواهد شد. این نرم‌افزارها شامل پلتفرم‌های اجتماعی نظیر توئیتر و اینستاگرام یا ابزارهای تجزیه و تحلیل خواهد بود. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به کارشناسان بازاریابی کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی خود را درست کرده، آزمایش و آنالیز نمایند.

معرفی برخی از برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

برای آنالیز شبکه‌های اجتماعی، اغلب هر شبکه برای خود تحلیلگر اختصاصی داشته ولی ابزارهای جانبی هم می‌تواند کاربردی باشد. در ادامه برخی از ابزارها و برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ را معرفی کرده‌ایم که عبارتند از:

Hootsuite

با برنامه Hootsuite، می‌توانید با اطمینان خاطر پست‌ها را در چندین شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، پینترست و یوتیوب و … برنامه‌ریزی بکنید، محتوای اجتماعی طبیعی و پولی را با هم مدیریت کرده و به راحتی و آسانی مکالمات مشتریان را پیگیری کنید و شکل همکاری و مارکتینگ خود را تجزیه و تحلیل نمایید.

Buffer

برنامهBuffer یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی کارآمد و عالی می‌باشد که مورد اعتماد برندها، استارت آپ‌ها، آژانس‌ها، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و اشخاص برای کمک به ایجاد تعامل و نتایج معنادار در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

LATER

Later پیشروترین و معروف‌ترین پلتفرم بازاریابی اینستاگرام در جهان می‌باشد. با این ابزار و برنامه عالی پست‌ها را برای اینستاگرام، فیس‌بوک، پینترست و توییتر برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و تجزیه و تحلیل نمایید.

Socialblade

یک وب سایت آمریکایی بوده که بر روی تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی تمرکز خواهد داشت. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برخی تنها بر روی یک موضوع تمرکز داشته و سوشیال بلاد نیز بر روی پلتفرم یوتیوب بیشتر کار خواهد کرد.

Ninjalitics

برنامه Ninjalitics تجزیه و تحلیل پروفایل‌های اینستاگرام و کسب و شما عزیزان را ارائه خواهد دهد. این برنامه ایمنی اکانت شما 100 درصد تضمین کرده و خیال شما را راحت می‌کند.

Neolyze

ابزار و برنامه فارسی برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام می‌توان به نئولایز اشاره نمود. این ابزار آنالیز اکانت شما عزیزان، رقبا و اینفلوئسرها را در کارشناسان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌دهد. در نتیجه آن‌ها می‌توانند تمام پارامترهای رشد نظیر نرخ مشارکت، فالوورها، هشتگ‌ها و غیره را ارزیابی نمایند. به عبارت دیگر، اکانت مد نظر شما را زیر ذره بین برده تا کارشناسان ارزیابی دیجیتال بتوانید استراتژی و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خود را بهینه‌سازی کنند.

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics، یکی از بهترین و معروف‌ترین ابزارهای مهم بهینه‌سازی و سئوی سایت خواهد بود. این ابزار گوگل برای توسعه‌دهندگان وب بسیار مفید بوده و همه نیازهای تجزیه و تحلیل وب‌ سایت را رفع خواهد کرد. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که به کارشناسان بسیار کمک می‌کند.

Marketo

ابزار و برنامه مارکتو، یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های اتوماسیون بازاریابی دیجیتال می باشد که راه‌اندازی و مدیریت کمپین‌های بازاریابی را راحت‌تر و اسان‌تر خواهد کرد. این نرم ‌افزار بازاریابی داخلی و خارجی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، داشبورد مدیریت فروش، تجزیه و تحلیل را به کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد و اطلاعات جامعی را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

HubSpot

هاب اسپات یا HubSpot یکی از معروف‌ترین و بهترین سایت‌ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتالی می‌باشد و کمتر کسی پیدا خواهد شد که امروزه با این برنامه آشنایی نداشته باشد. این ابزار روش‌های قدرتمند بازاریابی در مقابل استراتژی‌های بازاریابی قدیمی را ارائه می‌دهد. این برنامه، ابزارهایی برای وبلاگ ‌نویسی شبکه‌های اجتماعی، مدیریت و تجزیه و تحلیل آن داشته که اغلب بین مردم هم محبوبیت و پرطرفدار بوده است.

Optimove

برنامه Optimove از فناوری مدل‌سازی ویژه مشتری استفاده کرده و به کارشناسان دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌های و فروشگاه‌های آنلاین کمک خواهد کرد تا ارزش هر مشتری را به بیشترین حد خود برسانند. این نرم‌افزار به شغل‌های اینترنتی کمک زیادی می‌کند تا تعامل مشتریان را بالا ببرند و سبب جلب دوباره مشتریان از دست رفته شود.

Aiva

کارشناسان ماهر و متخصص اگر می‌خواهند نرخ تبدیل فروشگاه و سایت را بالا ببرند و بهینه کنند، از نرم افزار بازاریابی دیجیتال Aiva استفاده خواهند کرد. این ابزار یکی از معروف‌ترین و بهترین برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ است. می‌توان با این ابزار یک محتوای ویژه در سایت را طبق رفتار کاربران و مشتریان هدف قرار داده و روی آن آزمایش صورت می‌دهد و در نهایت آن را بهینه خواهد کرد. این ابزار امور اضافی را کم کرده و هزینه‌ها را با توجه به مشتریان گوناگون کمتر می‌کند.

BuzzStream

شما کارشناسان عزیز اگر می‌خواهید بازاریابی و ارتباطات زیادی را داشته باشید باید از بهترین نرم افزار بازاریابی یعنی BuzzStream استفاده نمایید.

نکات اصلی و مهم برنامه های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ

یک برنامه و ابزار دیجیتال مارکتینگ، برنامه یا نرم‌افزاری می‌باشد که به بهبود عملکرد امور تکراری یا دستی کمک خواهد کرد. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با دانستن و یادگیری انواع برنامه و ابزار برای این امر می‌توانید به کسب و کارها را سرعت بخشیده و کارایی امور را بیشتر کنید. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های بازاریابی مناسب برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با کارشناسان ماهر مجموعه معتبر سئو اد (seo-add.ir) تماس گرفته یا به سایت ما مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنیک های افزایش بازدید گوگل، سئو سایت و طراحی سایت می‌توانید با ما در سئو Add تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *